Lektorowy kącik: ćwiczenie na lodołamacza

Jak już mówiłam o Kapeluszach Lektora PASE i zadaniach, które tam się poajwiły i mogą być pomocne to czas zacząć nową serię:)

Będzie to seria z róznymi przykładami zadań, które możey wykorzystać w klasie.

Pierwsze to lodołamacz, który zawsze wykorzystuje na pierwszych zajęciach zarówno na kursach jak i w klasie.

our classOczywiście mam świadomość, że początek zajęć już dawno za nami, ale zawsze można wykorzystać przy następnej okazji. Oczywiście średnio się nadaje jeśli z daną grupą mieliśmy już do czynienia wcześniej, ale z nowo poznanymi dzieciakami sprawdza się świetnie.

Każdy kto zaczyna kolejny rok szkolny w nowym miejscu (czyt. uczniowie) lub z nowymi ludźmi (czyt. nauczyciele) poczują się zdecydowanie lepiej kiedy lepiej się poznamy. Wykorzystuję do tego trdycyjny sposób, proszę, żeby każdy z dziciaków się przedstawił – imie, poprzednia szkoła, zainteresowania, może jakieś plany na dalszą karierę szkolną. Kiedy już moi uczniowie powiedzą coś o sobie, proszę aby wspólnie zadali mi 5 dowolnych pytań i obiecuje, że na każde nawet najgorsze odpowiem szczerze i nic nie ukryję.

Efekty są takie, że rzadko która klasa faktycznie zadaje pełne 5 pytań, tym bardziej pytania nie są jakieś ogromnie dziwne czy podchwytliwe. Ale osiągam to co chce, poznanie i poczucie, że jeśli się znamy to możemy poczuć się bezpieczniej. A praca w roku szkolnym zaczyna nam się dobrze układać:)

A teraz…Keep Calm and Carry On 🙂